Що буде з “нульовим” розмитненням електрокарів: у Раді зареєстрували два законопроєкти

Електромобілі впевнено завойовують український ринок — лише у травні до країни завезли понад шість тисяч таких авто. Але динаміка може змінитися: чинні пільги на розмитнення “електричок” діють лише до кінця 2025 року. Щоправда, депутати вже думають про продовження “нульових” податків. Центр громадського моніторингу та контролю зібрав інформацію.

Продовжувати, але наскільки?

У Верховній Раді зареєстрували одразу два законопроєкти щодо продовження пільгового режиму ввезення електромобілів. Адже наразі всі електроавто, які потрапляють до нашої країни, звільнені від сплати податку на додану вартість, ввізне мито та акциз. Ці пільги діють до кінця 2025 року.

Перший законопроєкт — №13351 — пропонує продовжити звільнення електромобілів від оподаткування до 1 січня 2027 року. Альтернативний законопроєкт — №13351-1 — передбачає звільнення від оподаткування на час дії воєнного стану та ще на один рік після його припинення. “Ми маємо забезпечити передбачуваність державної політики. Продовження пільг на період воєнного стану та рік після — це сигнал для ринку, що держава підтримує сталий розвиток і не залишає громадян наодинці з викликами", — сказав ініціатор та один з авторів законопроєкту, заступник голови комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко

Народний депутат підкреслив, що ініціатива спрямована на збереження доступності електротранспорту для громадян, підтримку малого бізнесу, розвиток інфраструктури та виконання екологічних зобов’язань України.

Майже 160 тисяч електроавто

Станом на 30 квітня 2025 року парк електромобілів (BEV) в Україні становив 158,6 тис. одиниць. З них 154,2 тис. — легкові автомобілі. Також зареєстровано 3,4 тис. електровантажівок, 6 електробусів та близько 1 тис. одиниць електромототехніки.

Лише у першому кварталі 2025 року в Україну завезли 20 100 легкових електромобілів. З них 4400 — нові, 15 700 — вживані. Загальна митна вартість цих авто — $355,5 млн. У травні 2025 року до автопарку України додалися ще 6168 електромобілів.

Регіони-лідери

Регіонами-лідери з реєстрацій електроавто у травні цього року стали Львівська область — 799 авто (91% вживаних), Київ — 779 авто (59% вживаних), Київська область — 556 авто (67% вживаних), Дніпропетровська область — 518 авто (76% вживаних), Одеська область — 345 авто (77% вживаних).

Згідно з даними Укравтопрому, у травні електромобілі становили 22% від усіх вживаних легковиків, імпортованих з-за кордону.

Що чекає на ринок електроавто в Україні

Згідно з прогнозом Міжнародного енергетичного агентства (IEA), у 2025 році кожен четвертий проданий автомобіль у світі буде електричним. І Україна наразі повністю вписується у цей тренд.

Якщо ж Верховна Рада не ухвалить жоден із законопроєктів, пільгове розмитнення електромобілів до нашої країни припиниться після 2025 року. На думку експертів, це може дещо сповільнити електровізацію українського ринку, але точно не припинить її.

За інформацією Центру громадського моніторингу та контролю